Blog

Ludzie w finansach

Dagmara Delikat | Mateusz Kondraciuk „Motywator Finansowy”

Dagmara Delikat | Mateusz Kondraciuk „Motywator Finansowy”

18.01.2022,

1. Skąd wziął się pomysł na profil “Motywatora Finansowego” i kiedy się narodził?

Mateusz Kondraciuk: Pomysł narodził się ponad 3 lata temu. Całość wyszła trochę przypadkowo, ponieważ pierwotny plan zakładał stworzenie profilu, który byłby próbką naszych możliwości marketingowych. Szybko uznaliśmy, że temat finansowy będzie najlepszy. Zrobiliśmy mały research. Okazało się, że jest pewna luka na rynku, a nasza wiedza i doświadczenie może się komuś przydać.

Dagmara Delikat: Do tego dużą rolę odegrało to, że chciałam podszkolić się w zakresie tworzenia grafiki komputerowej. Publikacja zdjęć nie wchodziła w grę. Trzeba było szukać innego rozwiązania. Nigdy też nie przypuszczaliśmy, że profil może się do tego stopnia rozrosnąć. Nie mieliśmy wobec niego aż tak wielkich planów.

2. Macie Państwo ponad 85 tys. obserwujących na Instagramie. Jak Państwo myślą, co głównie stoi za tym sukcesem?

Dagmara: Zadziałało tu kilka czynników. Po pierwsze, wstrzeliliśmy się w dobry moment, ponieważ byliśmy pierwszy profilem z tej tematyki w Polsce. Pomogły też atrakcyjne grafiki i własne projekty. Dużą rolę odrywa na pewno regularne publikowanie. Nowy post ląduje na profilu codziennie rano już od trzech lat. Od samego początku bardzo mocno angażujemy się w budowanie relacji z naszymi odbiorcami. Sporo czasu spędzamy na prywatnych rozmowach z nimi. Słuchamy ich potrzeb, tego co chcieliby zobaczyć na profilu. Jeśli potrafimy to udzielamy porad do konkretnych sytuacji. Myślę, że dzięki temu mamy mocną i aktywną społeczność.

Mateusz: Ja szczególnie lubię, gdy trafiają do mnie wiadomości z pytaniem co myślę o inwestycji w daną spółkę. Lubię wymienić poglądy na ten temat. Lubię poznawać inny punkt widzenia. 

3. Co Państwa najbardziej motywuje do sumiennego tworzenia treści?

Dagmara: Feedback od obserwujących gra w tym bardzo dużą rolę. Dostajemy mnóstwo wiadomości, że nasze treści motywują, skłaniają do zmian czy rozważań na temat kariery zawodowej. Są też osoby, które dzięki nam zaczęły budować swój własny biznes czy pomnażać swoje pieniądze.

Mateusz: W pewnym momencie, gdzieś po minięciu 20 tys. obserwujących zrozumieliśmy, że mamy pewnego rodzaju odpowiedzialność za tych ludzi, którzy nas obserwują i że oni czekają na nasze treści. Post trafia do nich każdego dnia rano, więc staramy się ich w te poranki motywować.

4. Skąd czerpią Państwo wiedzę? Czy są jakieś źródła, które polecacie szczególnie?

Mateusz: Przy inwestowaniu na giełdzie wykorzystuję analizę fundamentalną, gdzie muszę stwierdzić czy dane przedsiębiorstwo ma szansę rozwinąć się w przyszłości. Przez ostatnie lata wykonałem tych analiz tysiące i wyciągnąłem z nich wiele wniosków. Dla mnie źródłem wiedzy są przede wszystkim raporty finansowe, plany rozwoju, informacje gospodarcze. Od lat jestem wielkim fanem i stałym czytelnikiem Finance Yahoo i Bloomberg. Z polskich portali bardzo lubię Business Insider.

Dagmara: No i oczywiście prowadzenie własnego biznesu też pomaga. Szczególnie wtedy, gdy czujemy, że warto byłoby sprawdzić jakie są teraz trendy lub najlepsze praktyki w danej dziedzinie, tak, żeby móc zastosować je we własnych firmach z jak największą korzyścią. Można też powiedzieć, że jesteśmy maniakami tematów produktywności, rozwoju osobistego i finansów osobistych. Moim ulubionym autorem jest Roger Dooley, który wykorzystuje wiedzę na temat ludzkiego mózgu w kontekście sprzedaży, marketingu czy ogólniej odnoszenia sukcesu.

5. Jak chcielibyście, żeby wyglądał Państwa biznes za 5 lat?

Dagmara: Nasz profil przechodzi teraz dość spore zmiany. Do tej pory byliśmy raczej anonimowymi postaciami. Teraz staramy się więcej pracować nad tym, żeby dzielić się też własnymi historiami.

Mateusz: Aktualnie projekt nad którym bardzo mocno pracujemy i chcemy, żeby szybko się rozwijał to Klub Giełdowy (www.klubgieldowy.pl). Chcemy, żeby było to miejsce na którym osoby chcące poszerzać swoją wiedzę na temat inwestowania mogły znaleźć treści dla siebie. Chcemy zbudować społeczność, która ze sobą współpracuje, pomagała sobie nawzajem.

6. Jaką radę dalibyście Państwo świeżym przedsiębiorcom?

Mateusz: Żeby zawsze podążać za nowinkami w branży i zarezerwować czas na śledzenie tych nowości, brać udział w spotkaniach branżowych, targach. Doszkalać się i pogłębiać wiedzę. Gdy jesteśmy na bieżąco możemy zaoferować najnowocześniejszą usługę lub produkt, a to zawsze znajdzie odbiorców. Dzięki temu klienci zawsze się znajdą.

Dagmara: Chyba najważniejszą zasadą, która ma pełne pokrycie w rzeczywistości jest zasada 80/20, która mówi o tym, że 80% zysków generowane jest przez 20% Twojej pracy. Bardzo ważne jest to, żeby jak najszybciej zlokalizować te 20% i na nich skupić jak największą uwagę. Nawet jeśli oznacza to rezygnację z innych rzeczy, które też przynoszą dochód. Im szybciej przestawimy się na to, co najważniejsze tym szybciej to rozwiniemy.

Zapraszamy na Instagrama po więcej informacji i motywacji!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Podziel się wiedzą:

Przeczytaj lub Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.