Blog

Skuteczny doradca

Plan Marketingowy dla Doradcy Finansowego. Jak skutecznie tworzyć społeczność?

Plan Marketingowy dla Doradcy Finansowego. Jak skutecznie tworzyć społeczność?

18.03.2021, Money Run

Dzisiaj chcemy Wam przypomnieć, jakie kanały komunikacji powinno się wykorzystywać przy budowaniu społeczności! 

  1. Strona internetowa firmy – pierwszy i konieczny (!) warunek. Oczywiście, związane jest z nią pewne finansowanie, jednak jest to rzecz, którą zrobicie tylko raz! Nie musi być ona na samym początku bardzo rozbudowana – może to być prosta “wizytówka”, przez którą klienci będą mogli skontaktować się z Wami przez formularz kontaktowy, dowiedzieć się więcej o Waszych usługach oraz dodawać opinie.

2. Facebook. Jest to obecnie narzędzie o największym zasięgu w Polsce. Jednak należy go prowadzić świadomie! Po pierwsze, uważaj, co publikujesz na swoim prywatnym profilu. Klienci, chcący skorzystać z Waszych usług, na pewno go sprawdzą, więc dobrze by wyglądał on profesjonalnie, a Twoja tablica nie była ścianą memów 😉 Po drugie, załóż fanpage’a, by zadbać o kontakt z klientami i ustal sobie regularność publikowanych treści, na przykład raz w tygodniu.

3. LinkedIn. Dzięki tej platformie zbudujesz swoją wartościową sieć kontaktów i zwiększysz swoje zasięgi. Warto więc poświęcić trochę czasu na wyszukanie odpowiednich osób i grup i zacząć się na nich udzielać. LinkedIn można też wykorzystać w celu znalezienia nowej pracy. 

4. YouTube. To darmowe narzędzie, z którego wszyscy niemalże codziennie korzystamy. Ile razy wpisywaliście swoje zapytanie na YouTube zamiast w Google? Wszyscy coraz częściej tak robimy i Twoi potencjalni klienci też tak robią. Przeanalizuj, jakie frazy są najczęściej poszukiwane przez Twoich odbiorców, umieść je w tytule swojego filmu (tutaj mała ciekawostka: algorytm Google’a bardzo lubi zapytania typu “Jak”, “W jaki sposób” itd. i często pozycjonuje nas wyżej w wynikach wyszukiwania) i odpowiedz w nim na dane zapytanie. Jest to świetny sposób na kontakt z klientem 1:1 i na budowanie swojej sieci odbiorców. 

5. Lokalne fora, grupy dyskusyjne, portale. Są one istotne z punktu widzenia lokalnego biznesu. Tutaj możecie spróbować zająć się marketingiem szeptanym i nie trzeba poświęcać na to dużo czasu. Dla przykładu odnajdź forum najbliższe Twojej tematyce i zadaj na nim pytanie, z jakiej firmy korzystali, jeśli chcieli takich usług. Potem ktoś z Twojej firmy, z drugiego konta, może Was polecić.

6. Serwisy ogłoszeniowe. Tutaj sprawa jest trochę inna, gdyż zależy jakich klientów poszukujesz. Często można pozyskać przez serwis bardzo dużo leadów, ale słabej jakości. Jest to dosyć tanie, więc można spróbować i monitorować efekty. 

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Podziel się wiedzą:

Przeczytaj lub Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.