Blog
Sprawdzone sposoby na pozyskiwanie klienta. Rekomendacje – dlaczego są takie ważne?
Sprawdzone sposoby na pozyskiwanie klienta. Rekomendacje – dlaczego są takie ważne?
18.03.2021, Money Run

W dobie content marketingu, płatnych reklam i telewizji często zapominamy o jednej z najważniejszych rzeczy, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Konsumenci uginają się obecnie pod gałęzią dostępnych ofert, a co tak naprawdę bardzo często decyduje o ich zainteresowaniu danymi usługami? Rekomendacje od zaufanych osób!
Według ostatnich statystyk około 92% nabywców zaufało poleceniom od znajomych, a 70% kupujących deklaruje, że przed finalnym zakupem zawsze posiłkuje się opiniami z internetu. Potencjalny klient, zanim natknie się na Twoje usługi, bardzo często najpierw zapyta swoich znajomych o najlepszą firmę, bądź sprawdzi o Tobie opinie w internecie. Nie wstydź się nigdy przypominać o dodaniu opinii, ponieważ klienci (według ostatnich danych jest ich 60%) często nie wiedzą, że mogą to zrobić lub po prostu o tym zapominają.
Przypomnij sobie teraz, ile razy kupiłeś coś w danym sklepie, ponieważ znajomy Ci o tym powiedział? Pewnie nie jest to mała liczba. To są właśnie rekomendacje, więc zawsze bądź szczery w stosunku do klienta, spraw by Ci zaufał i poczuł się objęty opieką.
Pamiętaj również, że ludzie mają w zwyczaju wystawiać opinie głównie wtedy, kiedy im się coś nie spodobało, więc tym bardziej nie bój się prosić o rekomendację tych zadowolonych.
W jaki sposób uzyskiwać rekomendacje?
- nie zamykaj sprawy zaraz po zakończeniu – bądź otwarty na ciągły kontakt i zadzwoń za jakiś czas do swojego klienta. Nie bądź oczywiście przy tym nachalny i zawsze miej jakiś pretekst do rozmowy!
- stwórz na swojej stronie internetowej lub fanpage’u zakładkę z rekomendacjami, by klienci nie mieli problemu z jej znalezieniem.
- rób follow-up po każdej współpracy i poproś o krótką opinię. Możesz również poprosić o referencje i załączyć je na swojej stronie internetowej.
- pamiętaj również, by podziękować za każde polecenie!
Masz pytania?
Skontaktuj się z namiPodziel się wiedzą:
Przeczytaj lub Dodaj komentarz