Blog

Szkolenia online

Trendy na rok 2021, jesteś ciekawy co się zmieniło?

Trendy na rok 2021, jesteś ciekawy co się zmieniło?

18.03.2021, Money Run

Sprzedaż społecznościowa jest niezbędna – zacznij działać w mediach społecznościowych!

W dobie problemów, z którymi boryka się cały świat, zauważamy ogromny wzrost działań w Internecie. Jeśli chcesz, aby Twoja firma mogła utrzymać się na powierzchni, to sprzedaż społecznościowa jest obowiązkową praktyką. Dziel się swoją wiedzą w Internecie oraz działaj tak, aby wyróżniać się od innych

Jak wynika z badania Willis Towers Watson – globalny koszt świadczeń zdrowotnych wzrośnie w 2021 roku o ponad 8%.

Ubezpieczyciele medyczni na całym świecie prognozują, że po nagłym spadku inflacji kosztów medycznych z 7,2% w 2019 r. do 5,9% w 2020 r., powrócą one w 2021 r. do poziomu 8,1%. Średni wzrost w pięciu regionach w przyszłym roku wyniesie od 5,8% w Europie do 13,6% w Ameryce Łacińskiej

Co z podatkami na 2021?

  • podatek cukrowy – 50 gr na litrze słodzonego napoju 
  • opłata węglowa – opłata za towary, które przy wytwarzaniu emitują Co2
  • opłata od małpek – plus 25 zł za wyprodukowany litr napojów rozlewanych do 300 ml butelek
  • spółki komandytowe będą odprowadzać CIT – czyli będą płacić podatek dochodowy 
  • podatek od deszczu – podobno wchodzi dopiero od 2022, lecz ustawa ma być przegłosowana w roku 2021
  • podatek cyfrowy – dotknie każdego, kto posiada Internet

Podniesienie podatku od nieruchomości: 

  • do 0,85 zł od 1 mkw. powierzchni użytkowej – podatek od budynków mieszkalnych
  • do 0,99 zł od 1 mkw. powierzchni – podatek od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków
  • do 24,84 zł od 1 mkw. powierzchni użytkowej – podatek od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej

Czy jest sens działać w branży finansowej?

Sektor finansowy musi być profesjonalny i bezpieczny. Niektórzy mogą się zastanawiać, czy jest sens dalej działać w branży finansowej, która obfituje taką ilością i dolegliwością sankcji. 

Odpowiedź jest prosta, oczywiście, że tak!

Trzeba jednak dopełnić wszelkich starań, by działalność prowadzona w sektorze finansowym, była maksymalnie profesjonalna i bezpieczna, zarówno dla przedsiębiorcy, jak i jego klientów.

Rolą instytucji finansowej jest nie tylko pozyskiwanie zaufania, lecz również jego utrzymywanie. 



Kreatywność, to nowy hack sprzedaży!

Jednym z największych trendów sprzedażowych w 2021 roku jest kreatywność. 

W obliczu kryzysu gospodarczego wywołanego pandemią sprzedawcy muszą pracować dwa razy ciężej, by ich firma utrzymała się na powierzchni. Poleganie na przypadku jest teraz bardzo ryzykowne. Rynki stają się coraz bardziej zatłoczone. To tylko kwestia czasu, zanim konkurencja opracuje nową koncepcję i uzyska przewagę. Bez względu ile pracujesz, jeśli zastosujesz te same działania co wszyscy dookoła, zawsze znajdzie się ktoś, kto cię prześcignie. Sukcesem sprzedaży jest mądrzejsza, a nie cięższa praca.

Jako sprzedawca musisz szukać rzeczy, które wyróżnią Cię na tle innych. Zrób coś innego, nawet najmniejszy element Twojej strategii może pomóc Ci się wyróżnić! 

Niestety duża ilość osób korzysta z informacji zamieszczonych w internecie odnośnie strategii, lecz robią to źle, ponieważ nie zmieniają w ich kompletnie nic. W rezultacie klienci otrzymują ciągle to samo, co sprawia, że ich zniechęca. Pamiętaj, zawsze dostosowuj odpowiednio strategię do działań, by reprezentować swój biznes.


Sprzedaż oparta na wartości. 

Dla wielu z Was zabrzmi to dziwnie, lecz najlepszą wskazówką do zwiększenia sprzedaży na nowy rok, jest zaprzestanie prób sprzedaży!

Nastały nowe czasy i coraz ciężej pokazać ofertę potencjalnemu klientowi i czekać aż ją zaakceptuje tylko dlatego, że jest to „idealna oferta, której nikt nie może odrzucić”. W 2021 roku klienci są już zmęczeni takimi działaniami. 

W jaki sposób przyciągnąć uwagę klientów?

Przekonaj ich, że satysfakcja jest ważniejsza niż zysk.

Jak zrobić to najszczerzej?
Aby to udowodnić, najlepiej działa obniżenie ceny produktu, ale bądźmy tu prawdziwi!
Celem każdej firmy jest pozyskiwanie jak największych przychodów, a udzielanie cały czas dużych rabatów doprowadzi firmę do bankructwa. 

Zamiast zmieniać cenę, powinieneś zmienić sposób postrzegania Twoich ofert. Jednym ze sposobów jest wdrożenie strategii sprzedaży opartej na wartościach.  Klienci często zamykają oferty, nie dając jej szansy, ponieważ uważają, że cena jest zbyt wysoka.

Zidentyfikuj potrzeby i pragnienia potencjalnych klientów i dostosuj do nich ofertę. Spraw, by oferta była dla nich atrakcyjna, pokaż wszystkie korzyści, jakie z niej uzyskają.


Wideo do sprzedaży usług finansowych.

W 2021 roku powinieneś odejść od używania długich tekstów i przechodzić stopniowo w formę wideo. Jest to raczej trend marketingowy, lecz uważa się, że teraz będzie popularne w świecie sprzedaży. 

Jak włączać filmy do procesów sprzedaży i czerpać z tego korzyści?

  • wideo można włączyć na dowolnej platformie, nie ogranicza się tylko do poczty e-mail
  • możesz ulepszyć swoją propozycję opartą na wartościach
  • zasięg wideo jest skuteczniejszy niż jakakolwiek inna forma pomocy
  • śledzenie wideo daje wgląd w to, jaką część treści ogląda widz
  • możesz sprawić, że Twoje działania będą się wyróżniać na tle innych.



Zaufanie czy/i kontrola?

Podstawą wszelkich relacji w biznesie jest zaufanie, na które pracuje się przez lata. Na wzrost lub spadek wpływa wiele czynników i trudno wymienić je wszystkie. My wyróżnimy te najważniejsze: 

  • uczciwe działania
  • jasne przedstawianie ofert i wyjaśnienie jej warunków.

Rzetelność wykonywania swoich usług. 


Sektor finansowy zmaga się od wielu lat z tematem uczciwości. Zostają wprowadzane wewnętrzne mechanizmy, które pozwalają wykluczyć współpracę z osobami, które mogą działać negatywnie na klientów oraz firmę. 

Wszelkie nadużycia i afery są szkodliwe dla biznesu, lecz najbardziej wrażliwe na tę zależność są branże finansowe, które tracą zaufanie klientów. Mniejsze zaufanie niestety oznaczać będzie mniejszą więź klienta z instytucją. 
Konsekwencje z nieetycznych działań będą zawsze i ponoszą je wszyscy: klienci, doradcy oraz firmy. Dlatego ważne jest, aby przyglądać się wszystkiemu wokół siebie. 

Całość szkolenie „Trendy w pośrednictwie na 2021 rok!”, które poprowadził nasz Co-founder Łukasz Jarząbek dostępne na kanale YouTube!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Podziel się wiedzą:

Przeczytaj lub Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.