Blog

Skuteczny doradca

Dlaczego warto mieć konto na LI, będąc pośrednikiem finansowym?

Dlaczego warto mieć konto na LI, będąc pośrednikiem finansowym?

23.04.2021,

Witajcie, dzisiaj przyszedł czas by podsumować cykl „Dlaczego warto mieć konto na LI, będąc pośrednikiem finansowym?”!
Kiedy już zapoznacie się z możliwościami serwisu LinkedIn, być może przyda się Wam wsparcie w zakresie optymalnego uzupełnienia swojego profilu. Oto co radzą eksperci od wizerunku w social mediach i portalach networkingowych:

1. Wykorzystaj LinkedIn, by opowiedzieć swoją ciekawą historię, która zainteresuje pracodawców i head hunterów. Marketing narracyjny jest bardzo przydatnym narzędziem również w budowaniu swojej e-reputacji i wizerunku w sieci.

2. Nie bój się chwalić swoimi osiągnięciami. Przesadna skromność nie pomoże Ci wyróżnić się spośród innych kandydatów. Sukcesem wartym podkreślania mogą być specjalistyczne publikacje, uczestnictwo w prestiżowym projekcie, ale też wolontariat w hospicjum.

3. Zadbaj o właściwe zdjęcie, które będzie doskonałą wizytówką Twojego profilu: „W nagłówku zamieść zdjęcie, które nie tylko przyciąganie uwagę odbiorców, ale będzie także szansą na ekspozycję dla Twojej marki. LinkedIn oferuje wprawdzie wykorzystanie zdjęć stockowych, ale znacznie lepsze okaże się użycie grafiki przygotowanej specjalnie na potrzeby profilu. Możesz zatrudnić do tego niedrogiego freelancera, którego znajdziesz w serwisach typu Fiverr. Grafika powinna zawierać najważniejsze informacje, które chcesz przekazać odbiorcom oraz wezwanie do akcji, które zachęci ich do nawiązania z Tobą kontaktu. Przejrzyj profile innych osób w poszukiwaniu inspiracji.” (źródło: blog.getresponse.pl)

4. Dodaj do swojego profilu multimedia. Profesjonalna prezentacja, materiał wideo lub inny przekaz wizualny sprawią, że Twój profil będzie bardziej atrakcyjny i pozostanie na dłużej w pamięci.

5. Poświęć chwilę na stworzenie spersonalizowanych zaproszeń (wysyłanych na pocztę e-mail). Każdy z nas lubi czuć się wyjątkowo. Zastanów się, co masz do przekazania konkretnym osobom i dlaczego chcesz, by byli wśród Twoich znajomych. Może imponują Ci ich dokonania zawodowe albo macie za sobą inspirującą konwersację?

6. Znajdź wartościowe grupy oraz osoby o podobnych poglądach i sposobie myślenia. Pamiętaj, by nie tylko oferować, czy zachwalać swoje usługi, ale też być użytecznym dla innych członków społeczności. Na LinkedIn możesz należeć nawet do 50 grup.

7. Korzystaj ze słów kluczowych, aby zoptymalizować swój profil pod kątem wyszukiwarek. „Jeśli ktoś będzie poszukiwał w serwisie osób świadczących określone usługi, np. „projektant stron w WordPress“ lub „strateg marki“, warto, żeby właśnie takie słowa kluczowe znalazły się w Twoim opisie. Wykorzystaj te frazy w tytule swojego profilu, podsumowaniu i doświadczeniu zawodowym.” (źródło: blog.getresponse.pl)

8. Zastanów się nad tym, jaka jest Twoja grupa docelowa. To pod jej kątem przygotuj zawartość swojego profilu.

9. Publikuj artykuły, aby dotrzeć do większej ilości odbiorców. Dobrze opracowana strategia dotycząca dystrybucji treści może okazać się kluczem do sukcesu. Do publikacji można wykorzystać Publishera – bloga funkcjonującego w ramach LinkedIn.

10. Twórz treści, które mogą okazać się przydatne dla innych użytkowników serwisu. Warto pamiętać, że dużą popularnością cieszą się artykuły dotyczące m.in. marketingu, zarządzania, obsługi klienta czy prowadzenia biznesu.

11. Przygotuj serię wiadomości, jakie wyślesz, kiedy zostaniesz dodany do sieci.

12. Nie zapominaj o komentowaniu, dzięki temu zwiększasz swoje zasięgi.

Zbudowanie sieci kontaktów w LinkedIn jest czasochłonne, ale uwierz, że czas zainwestowany w nawiązanie kontaktów z właściwymi osobami zwróci się z nawiązką.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Podziel się wiedzą:

Przeczytaj lub Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

We are glad you have chosen to leave a comment. Please keep in mind that comments are moderated according to our comment policy.